sunnuntai 17. heinäkuuta 2011

Yksi niistä

Myönnän, olen yksi niistä. Minä käyttäydyn typerämmin silloin kun olen sinkku, minä olen sotkuisempi, juon kerralla enemmän, sanon asioita paljon suoremmin ja mustavalkoisemmin. Provosoin enemmän keskusteluissa ja pesen jopa hiukset harvemmin.

Muistin tuossa eilen kerran kun olin joskus muinoin erään ihastuksen kanssa ulkona, olin sanomassa jotain ns provosoivaa ja hän katsoi minua ja suljin suuni. En tehnyt sitä siksi että hän olisi käskenyt, en siksi että minua olisi pakotettu vaan siksi kun halusin.

Se eroaa aika paljon varsinaisesta power playstä, tohvelisankaruudesta tai miksi sitä nyt haluaakaan kutsua. Niin tavallaan typeräksi kun sitä itsensä tunteekin mutta kun kaatosateessa tarpoo kauppaan ostamaan vanutuppoja tai jotain muuta yhtä elintärkeää vain siksi itseään puolet pienempi ja 100krt suloisempi tyttö niitä toivoo niin tavallaan se on siinä hetkessä juurikin sitä mitä haluaa tehdä.



Asiasta täysin toiseen, olin eilen ulkona ystäväni kanssa ja luulen että me hieman riitaannuimme, joka olisi ensimmäinen kerta ko ihmisen kanssa 15vuoden tuntemisen aikana. Emme riidelleet mutta kinastelimme asioista ja en tiedä, typerää. Hänellä on minun nähdäkseni joku miessukupuolen dissauskampanja menossa ja minä taas olin sitten hyvinkin eri mieltä pelkästäään oman sukupuolen syyllistämisestä ja ehkä sitten menin toiseen äärilaitaan kommenteissani.

En tiedä, voi toki johtua myös siitä kuinka itseä on jo pidempään ärsyttänyt oman sukupuolen kollektiivinen syyllistäminen milloin missäkin. Ei minä en ole vastuussa siitä että jotkut miehet tekevät pahoja asioita, en, minä en ole vastuussa siitä mitä miessukupuoli on tehnyt historiassa, en myöskään koe olevani vastuussa siirtomaa ajoista, en raiskauksista, en parisuhdeväkivallasta, enkä mistään mitä minä itse en tee eikä minulla ole sen tapahtumiseen osaa eikä arpaa ja jota en voi omalla toiminnallani mitenkään valitettavasti estää tai muiden tekoja muuttaa. Sitä paitsi joku parisuhdeväkivalta ja erityisesti lapsiin kohdistuva on ainakin tilastojen valossa nykyisin enemmänkin naisten tekemää. (ovatko tilastot miten luotetavia on sitten täysin toinen juttu mutta epä kyseessä mikään kilpailu ole joten lähinnä pointti on minusta se että se on ongelma sinänsä oli sen tekijä kumman sukupuolen edustaja tahansa)

En tiedä, takaisin alkuperäiseen aiheeseen niin on taas himpunverran ikävä sitä jotain joka siellä jossain vaeltaa. Olisin niiiiiiiiiiiiiiiin paljon mielummin ollut eilen sinun kanssasi leipomassa pullaa ja peuhaamassa koko yön kuin baarissa kiskomassa kupolia humalaan.

6 kommenttia:

  1. Aloin seurata blogiasi erottuani muutama kuukausi sitten ja kirjoituksesi ovat koskettaneet monta kertaa tavalla tai toisella.
    Luettuani blogiasi jaksan uskoa että niiden ehkä satojen sammakoiden seasta vielä löytyy minullekin prinssi, joka tavallasi osaa tuntea ja myös ilmaista itseään. Tässä on pari iltaa mennyt, ei nyt epätoivoisesti mutta turhan toiveikkaana, baarissa pyöriskelyyn ja aamulla olisin todella kaivannut kainaloa. Illalla ryhdyin taas lueskelemaan kirjoituksiasi ja olo koheni huomattavasti. Haluan vain että tiedät kuinka ihanaa ja toivoa antavaa on lukea miehen näkökulmasta niin tuttuja tuntemuksia.

    VastaaPoista
  2. Hei Emmi, Kiitos ja enmmäm kuin kiva kuulla että omista hyvin vapaalla kynällä kirjoitetuista jutuista on jollekullle jotain noin "iloista".

    VastaaPoista
  3. Toi viimenen kappale kertoo kaiken :) '

    Ps. kerro mitä kaikkea muuta haluaisit tehdä hänen kanssaan.

    VastaaPoista
  4. No vaiks esim tanssia nuo kaikki tyylit läpi yhdessä http://www.youtube.com/watch?v=dMH0bHeiRNg :)

    VastaaPoista
  5. Heippa Oliver!

    Luin lähes kerta heitolla koko sun blogisi läpi ja se on herättynyt paljon ajatuksia! :)

    Kommentoidakseni kirjoituksessasi käsittelemääsi asiaa, jossa sanoit että naiset syyllistävät miehiä joistakin asioista ja sinä joudut puolustelemaan itseäsi, että sinä et ole tehnyt niin tai näin, vaikka joku muu olisikin. Ymmärrän hyvin vitutuksesi ja aloin ajattelemaan asiaa henkilökohtaisemminkin.

    Koska minua on petetty ja olen saanut paljon paskaa niskaan miehiltä, niin kyllä suhtaudun varauksella uusiin suhteisiin, ja myönnetään että kärsin luottamuspulasta jokaisen uuden yksilön kanssa huolimatta siitä, että HÄN ei ole minulle mitään tehnyt. Ja kyllä se on väärin, ja sille asialle pitää tehdä jatkossa jotakin :)
    Kiitos siis viihdyttävästä blogistasi, joka on herättänyt hyviä ajatuksia!!!

    VastaaPoista
  6. Hei Murheenkryyni (pisteet nimimerkistä :) Siis yksilönä sen tietty ymmärtää koska kaikkiahan me tullaan historiamme kanssa joka sitten vaikuttaa juurikin luottamiseen yms ja musta se onkin jotenkin johonkin asti ihan hyväksyttävää vaikka ei aina reilua olisikaan. Mutta sitten jos se menee kaikkia miehiä jo etukäteen syyllistäväksi se on minusta eri asia.

    VastaaPoista